СемінариНовиниА як же проходив останній день тижня медійної та інформаційної грамотності в ліцеї?
29 жовтня 2021 року методистом ліцею Пешко Т.В. було проведено інструктивно-методичну нараду для педагогічних працівників ліцею в GoogleMeet на тему: «Медіаграмотність – сучасна потреба інформаційного суспільства». Також Тетяна Василівна надала методичні рекомендації для педагогічних працівників на тему: «Як створити свій персональний сайт?». Здобувачі освіти-представники пресцентру учнівського самоврядування Стальницький Олександр, Товкач Анна (33 гр.) випустили ліцейну газету «Калейдоскоп» зі згаданої теми. Заступники директора Гурінчук С.В., Мішина Т.В., методист Пешко Т.В., старший майстер Король Л.М. підбили підсумки проведення конкурсу серед педагогічних працівників ліцею на кращий відеофрагмент уроку/виховного заходу. Переможцем визначено викладача математики Хомяк Ю.С. з відеофрагментом уроку математики на тему: «Перерізи многогранників». Викладачі та здобувачі освіти в ході проведення тижня медійної та інформаційної грамотності зрозуміли, чому питання медіаграмотності дійсно сьогодні актуальне, особливо в умовах можливого дистанційного та змішаного навчання. Всі дійшли висновку, що книга, журнал, газета, телебачення - не єдині засоби формування медіаграмотності, джерело знань. Тому варто вивчати різні погляди на проблему із електронних посібників, словників, довідників за допомогою інтернету,активно вивчати нові програми та інтернет-технології для обміну інформацією один з одним. Загадковий світ мережі інтернету
28 жовтня 2021 року юні журналісти Овруцького професійного ліцею (здобувачі освіти-представники прес-центру учнівського самоврядування) в рамках проведення тижня медійної та інформаційної грамотності в ліцеї створили відеорепортаж «Загадковий світ мережі інтернету: погляд здобувачів освіти», в якому були висвітлені погляди на питання «Яке місце у житті молоді займає інтернет як один із засобів формування медіаграмотності?».
Кібербулінг
27 жовтня 2021 року соціальний педагог ліцею Юлія Хомяк відповідно до плану проведення тижня недійної та інформаційної грамотності провела заняття з елементами тренінгу «Кібербулінг. Як не стати жертвою кібербулінгу?» зі здобувачами освіти 11 групи. Юлія Станіславівна ознайомила учасників заняття із поняттям «кібербулінг», намагалася сформувати в здобувачів освіти інформаційну культуру та відповідальну поведінку в Інтернеті, вчила молодь безпечно користуватися Інтернетом. Під час заняття вона використала анкету «Рівень поведінки в Інтернеті», інформаційне повідомлення про кібербулінг та його типи, інтерактивну гру «Казка про Скріпочку», пам’ятку «Правила безпеки в інтернеті для дітей», різні вправи: – «Знайомство»; – «Хто більше?»; – «Флешка»; – «Безпечний та небезпечний Інтернет»; – «Правильна картка»; – «Кодекс поведінки в онлайні»; – «Інкогніто». В ході заняття з елементами тренінгу здобувачі освіти зрозуміли, що питання кібербулінгу в інтернеті сьогодні є надзвичайно актуальним, особливо для них, дітей ХХІ століття (дітей інтернету).
Виховна година «Що означає бути медіаграмотним?»
Наше повсякденне життя все більше зазнає впливу засобів масової інформації. Цей процес, у ході якого широкий спектр засобів масової інформації проникає в наш світ усе глибше, і є все більшим упливом ЗМІ на суспільство. Медіаграмотність починається з усвідомлення цього процесу та його наслідків. Ми поки не знаємо, якими будуть наслідки, що ми повинні вітати й чому мусимо протистояти. Але ми знаємо, що все більша присутність ЗМІ в суспільстві обговорюється скрізь — від перукарських салонів до університетів, від інтернет-форумів до ток-шоу на телебаченні. Медіаграмотність — це досвід, обговорення та дискусія щодо тенденцій та наслідків визначної ознаки нашого часу — все більшого впливу ЗМІ на суспільство. Медіаграмотність – сучасна потреба інформаційного суспільства. Саме тому в рамках проведення тижня медійної та інформаційної грамотності в ліцеї26 жовтня класні керівники ОПЛ провели виховну годину в навчальних групах на тему: «Що означає бути медіаграмотним?». В різних групах по-різному (у формі круглого столу, вікторини, бесіди, лекції, відеоролику) наставники намагалися донести вихованцям розуміння поняття «медіаграмотність» та довести, наскільки важливо та необхідно для сучасної людини бути медіаграмотною. Всі дійшли висновку про те, що бути медіаграмотним означає бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно, й ділитися нею з іншими. Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, й визначити, наскільки надійною є ця інформація. В наш час це означає також активно вивчати нові програми та технології, але не піддаватися на будь-яку нову рекламу; це означає також бути в змозі вимкнути свій телефон час від часу. Теперішнє медіасуспільство — це мережеве суспільство. Ми перебуваємо в контакті з іншими в режимі 24/7 через електронну пошту, смартфони, онлайн-ігри й соціальні медіа. Здобувачі освіти зрозуміли, чому питання медіаграмотності дійсно сьогодні актуальне.
,
Більше статей... |