Методична робота

У 2021-2022 н.р. педагогічний колектив ОПЛ працював над методичною проблемою: «Сучасний урок. Компетентісний підхід у навчанні і вихованні здобувачів освіти».

Над її реалізацією в Овруцькому професійному ліцеї працювали 5 методичних комісій:

1.Педагогічних працівників механізації сільського господарства та автотранспорту.

2.Педагогічних працівників предметів та професій енергетичного та предметів соціально-економічного напряму.

3.Викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму.

4.Викладачів природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій.

5.Класних керівників, вихователів, бібліотекарів та викладачів предметів «Захист Вітчизни» та «Фізична культура і здоров’я».

Проводились колективні та індивідуальні форми методичної роботи, основними завданнями якої були:

-вивчення, впровадження та поширення перспективного досвіду роботи педагогічних працівників закладів освіти;

-впровадження у освітній процес інноваційних педагогічних, виробничих технологій та науково-методичних досягнень;

-впровадження інформаційно-комунікаційних технологій, технологій дистанційного навчання в освітній процес;

-вивчення методичних проблем з метою створення системи практичної допомоги педагогічним працівникам;

-підвищення кваліфікації різних категорій педагогічних працівників;

-покращення стану охорони праці та безпеки життєдіяльності працівників тощо.

Членами ліцейних методичних комісій впродовж 2021-2022 навчального року були проведені засідання у формі круглих столів:

1.Круглий стіл «Роль класного керівника у формуванні учнівського колективу» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –25.09.2021 р.

2.Круглий стіл «Національно–патріотичне виховання як важливий чинник формування соціокультурних орієнтацій молоді» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –28.10.2021 р.

3.Круглий стіл «Виховна робота класного керівника щодо профілактики правопорушень» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –30.12.2022 р.

4.Круглий стіл «Удосконалення методики освітньої діяльності як напрям підвищення ефективності уроків в умовах підготовки здобувачів освітидо участі у ЗНО» (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) –17.09.2021р.

5.Круглий стіл на тему: «STEM-освіта та шляхи її впровадження в освітній процес» (голова м/к Овдєйчук І.І. та члени методкомісії викладачів природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій) – 12.01.2022 р.

6.Круглий стіл на тему:«Новітні методи навчання на уроках професійної та професійно-теоретичної підготовки» (голова м/к Вечурко С.І. та члени методкомісії педагогічних працівників механізації сільського господарства та автотранспорту) –17. 02.2022 р.

7.Круглий стіл на тему: «Навчальний рік позаду: підсумки, реалії, проблеми» (голова м/к Вечурко С.І. та члени методкомісії педагогічних працівників механізації сільського господарства та автотранспорту) – 30.06.2022 р.

8.Круглий стіл для педагогічних працівників «Як плекати у собі резильєнтність та чому це важливо?» (практичний психолог Хомяк Ю.С.) –24.06.2022 р.

- інші методичні заходи:

1.Інструктивно-методичне засідання на тему:«Організаційно-педагогічні умови для забезпечення навчання здобувачів освіти професійного (професійно-технічного) закладу освіти у 2021-2022 н.р.»

(голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) – 31.08.2021р.

2.Педагогічна майстерня на тему: «Актуальність впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес» (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) –16.12.2021р.

3.Прес-конференція на тему:«Професійний розвиток викладачів. Новітні методики викладання» (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) –29.10.2021р.

4.Інструктивно-методичне засідання на тему: «Основні напрямки роботи членів методичної комісії в новому навчальному році» –.31.08.2021р. (голова м/к Меліхов Л.А. та педагогічні працівники предметів та професій енергетичного та предметів соціально-економічного напряму).

5.Методичний бенефіс на тему:«Впровадження методу проєктів у процесі викладання предметів професійно-теоретичної підготовки та виробничого навчання» – 26.11.2021р.(голова м/к Меліхов Л.А. та педагогічні працівники предметів та професій енергетичного та предметів соціально-економічного напряму).

6.Майстерня досвіду на тему: «Впровадження технологій дистанційного навчання в освітній процес ліцею» – 15.10.2021р. (голова м/к Вечурко С.І. та члени методкомісії педагогічних працівників механізації сільського господарства та автотранспорту).

7.Методичний діалог «Організація виховного процесу у 2021-2022 навчальному році» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) – 30.08.2021 р.

8.Лабораторія досвіду на тему: «Роль мотивації в підвищенні навчальних досягнень здобувачів освіти» (голова м/к Овдєйчук І.І. та члени методкомісії викладачів природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій) – 04.10.2021р.

-- в т.ч. з використанням дистанційних технологій:

1.Лабораторія з обміну досвідом «Родина – осередок розвитку особистості» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) – 12.01.2022 р.

2.Методична скринька «Формування здоров’язберігаючого середовища в учнівської молоді» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –17.02.2022 р

3.Скринька ідей «Сучасні виховні технології» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –17.03.2022 р.

4.Методичний діалог «Спрямування виховного закладу освіти на профілактику булінгу» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –14.04.2022р.

5.Конференція «Формування здорової всебічно розвинутої особистості під час освітнього процесу» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) –12.05.2022р.

6.Методичний діалог «Підбиття підсумків роботи методичної комісії та плани на новий навчальний рік» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) – 22.06.2022р.

7.Методичний діалог з проблеми: «Ключові компетентності та їх формування на уроках предметів суспільно-гуманітарного напряму» (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) – 25.05.2022р.

8.Творча лабораторія на тему: «Оптимальні шляхи вдосконалення роботи педагога» (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) – 22. 06.2022р.

9.Палітра досвіду на тему: «Впровадження педагогічних технологій викладачами методичної комісії» (голова м/к Овдєйчук І.І. та члени методкомісії викладачів природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій) – 16.05.22р.

10.Методичний навчальний чат на тему:«Технології дистанційного навчання - вимога сучасності?!» (голова м/к Меліхов Л.А. та педагогічні працівники предметів та професій енергетичного та предметів соціально-економічного напряму) – 27.04.2022 р.

- семінари:

1.Проблемний семінар на тему:«Формування життєвоїкомпетентностіздобувачів освіти на уроках предметів суспільно-гуманітарного напряму» – 14..01.2022р. (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму).  

2.Проблемний семінар на тему: «Сучасні інноваційні методи навчання – шлях до   формування життєвих компетентностей здобувачів освіти» – 19.11.21. (голова м/к Овдєйчук І.І. та члени методкомісії викладачів природничо-математичних дисциплін та інформаційних технологій).

3.Проблемний семінар на тему:«Ефективність впровадження інноваційних технологій при підготовці кваліфікованих робітників з професії «Електромонтер з ремонту та обслуговування електроустаткування. Електрослюсар (слюсар) черговий та з ремонту устаткування»» –29.09.2021р. (голова м/к Меліхов Л.А. та педагогічні працівники предметів та професій енергетичного та предметів соціально-економічного напряму).

4.Проблемний семінар на тему:«Впровадження інноваційних педагогічних технологій на уроках професійно-теоретичної підготовки та виробничих технологій на уроках практичної підготовки в групах здобувачів освіти з професій сільськогосподарського напряму» – 17.11.2021р. (голова м/к Вечурко С.І. та члени методкомісії педагогічних працівників механізації сільського господарства та автотранспорту).

5. Семінар-практикум на тему:«Шляхи розвитку креативного мислення на уроках української мови та літератури» (голова м/к Куделич Н.І. та педагогічні працівники методкомісії викладачів предметів суспільно-гуманітарного напряму) – 23.03.2022 р.

6.Семінар-практикум на тему:        «Роль комплексного методичного забезпечення у підготовці кваліфікованих робітників» – 29.03.2022р. (голова м/к

Меліхов Л.А. та педагогічні працівники предметів та професій енергетичного та предметів соціально-економічного напряму).

7.Семінар-практикум «Профілактика протиправної поведінки в учнівському середовищі» (голова м/к Овчиннікова Н.М. та педпрацівники методкомісії класних керівників, вихователів, бібліотекарів) – 25.11.2021 р.

Проведені такі відкриті уроки:

1.Відкритий урок української літератури на тему: “Значення літературної спадщини Володимира Винниченка”– 17. 03. 21 р. (Круглян О.В.).

2.Відкритий урок пам’яті з історії України «Бабин Яр – без права на забуття!»–29.09. 21р. (Домославська Н.В.).

3.Відкритий урок математики на тему: «Перерізи многогранників»= 19.10.21р. (Хомяк Ю.С.).

         Із педагогічними працівниками закладу освіти проведені педчитання у нетрадиційній формі:

1.Педчитання-презентація на тему: «Створення та впровадження дистанційних навчальних курсів в освітній процес– вимога сучасності в умовах змішаного та дистанційного навчання» (методист, педпрацівники ОПЛ)13.01.2022р. (практичний психолог, педпрацівники ОПЛ).

2.Педчитання-заняття з елементами тренінгу для педагогів «Дозволь собі бути щасливим» 11.01.2022р. (педагогічні працівники, практичний психолог Хомяк Ю.С.);

3.Педчитання-презентація на тему:«Маю досвід у роботі, хочу поділитися…» 10.01.2022р. (педагогічні працівники, зокрема, педпрацівники, які атестуються).

         Вкінці І семестру були проведені ліцейні етапи олімпіад із загальноосвітніх предметів. Всього брали участь у олімпіадах із загальноосвітніх предметів: 205 здобувачів освіти.

В ІІ семестрі були проведені ліцейні етапи олімпіад із предметів професійно-теоретичної підготовки. Всього брали участь: 120 здобувачів освіти.

Учні закладу освіти також брали активну участь в ліцейних етапах конкурсів.

У ліцейному етапі конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика взяли участь 5 кращих здобувачів освіти ліцею: Чадюк Віталій (23 гр.); Савчук Тимофій (23 гр.); Овдєйчук Іван (32 гр.); Мамедова Альбіна (33 гр.); Мороз Анна (33 гр.).

Призові місця посіли:

І місце – Мороз Анна (33 гр.);

ІІ місце – Овдєйчук Іван (32 гр.);

ІІІ місце – Савчук Тимофій (23 гр.).

Мороз А. (33 гр.) брала участь у обласному етапі. Призового місця не посіла.

У ліцейному етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської і студентської творчості, присвяченого Шевченківським дням, у номінації «Література» взяли участь 4 кращих здобувачі освіти ліцею: Невмержицький О. (13 гр.), Моргун Д. (21гр.), Якимчук Д. (21 гр.), Ярощук С. (21 гр.).

І місце – Невмержицький О. (13 гр.),

ІІ місце – Моргун Д. (21гр.)

ІІІ місце – Якимчук Д. (21 гр.).

На обласний етап конкурсу були відправлені поезії збірки «Моя Україна» (Невмержицького О. (13 гр.)). Призового місця не посів.

        У номінації «Історія України та державотворення» роботи писали 4 здобувачі освіти: Шваб М.(23 гр.), Базильчук О. (22 гр.), Степанкевич Н. (23 гр.), Феденьків М. (21гр.).

І місце – Шваб М.(23 гр.),

ІІ місце – Базильчук О. (22 гр.),

ІІІ місце – Степанкевич Н. (23 гр.).

        На обласний етап конкурсу були відправленатворча робота на тему: «Легіон Українських Січових Стрільців – приклад мужності і відваги» (Шваба М. (23 гр.)). Призового місця не посів.

У ліцейному етапі Мовно-літературного конкурсу ім. Тараса Шевченка взяли участь 9 кращих здобувачів освіти ліцею, а саме, Лавринович І. (11 гр.), Пешко Д.М. (13 гр.), Шваб М.П. (23гр.), Гончарук О.О. (23 гр.),

Куранда А.О. (31 гр.), Вареник О.П. (32 гр.), Кобилинський А.І. (32 гр.),

Нестеренко О. ( 33 гр.), Косинський І.О. (33гр.).

Переможцями виявилися такі здобувачі освіти:

І місце – Нестеренко О. (33 гр.);

ІІ місце – Косинський І.(33гр.);

ІІІ місце – Шваб М. (23гр.).

У обласному етапі брала участь Нестеренко О. (33 гр.). Призового місця не посіла.

        У конкурсі-захисті по лінії філії «Професіонали» Житомирського територіального відділення МАНУкраїни брав участь Савчук Т.Є. (23 гр.), призового місця не посів. Керівник: Домославська Н.В. Назва роботи:

«О. Дашкевич – перший кошовий отаманВійська Запорізького». Відділення, в якому проходив захист:історія.  

Відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Житомирської обласної державної адміністрації протягом вересня був проведений обласний огляд-конкурс «На кращий кабінет (майстерню, лабораторію) закладу П(ПТ)О».За третє місце нагороджений дипломом ІІІ ступеня у номінації:«Кращий кабінет з предмета загальноосвітньої підготовки» на обласному рівні кабінет математики Овруцького професійного ліцею (зав. кабінетом Овдєйчук І.І.).

За друге місце в Міжнародному літературному конкурсі “Пера чудовії творіння” в номінації “Проза” нагороджена викладач української мови та літератури Пешко Т.В.

        В рамках тижня медійної та інформаційної грамотності було проведено конкурс серед педагогічних працівників ліцею на кращий відеофрагмент уроку/виховного заходу (переможець – викладач математики Хомяк Ю.С.)

       Майстер виробничого навчання Шатило Костянтин Анатолійович створив дистанційний курс з виробничого навчання з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва, рівень кваліфікації, категорія «А1»» на тему: «Технічне обслуговування та ремонт тракторів, сільськогосподарських та інших машин відповідно до кваліфікації А1» (https://drive.google.com/file/d/1wIFsVAtUdMXyRErsPcx39cM1hBX8uQmN/view?usp=sharinghttps://classroom.google.com/c/NDMwOTkzNDg5ODU2?cjc=c4gkmjr). Посів ІІ місце на обласному рівні у конкурсі на кращий дистанційний курс з професії, навчального предмета в номінації «Кращий дистанційний курс з виробничого навчання».

         Педпрацівниками закладу освіти здійснювалась інформаційно-видавнича діяльність: підготовлено ряд методичних розробок:

1.Методична розробка уроку «Наш край у першій половині XX століття» (Домославська Н.В.).

2.Методична розробка позакласного заходу «Бабин Яр – без права на забуття» (Домославська Н.В.).

3.Методична розробка «Завдання для самоконтролю «Україна в 1918-1920р.р.» (Домославська Н.В.).

4.Методична розробка «Тестові завдання на тему: «Україна на початку XX століття»» (Домославська Н.В.).

5.Методична розробка «Тестові завдання на тему: «Україна в Першій світовій війні» (Домославська Н.В.).

6.Методична розробка «Тестові завдання «Україна в роки загострення кризи радянської системи» (Домославська Н.В.).

7.Методична розробка позакласного заходу «Свіча пам҆яті»

(Домославська Н.В.).

8.Методична розробка «Контрольна робота «Україна в роки Другої світової війни»» (Домославська Н.В.).

9.Методична розробка «Завершальний етап визвольної боротьби» (Домославська Н.В.).

10.Методична розробка «Проголошення автономії України»

(Домославська Н.В.).

11.Методична розробка уроку з математики на тему: «Многогранники» (Король Л.М.).

12.Методична розробка на тему: «Математичні ребуси» (Король Л.М.).

13.Методична розробка позаурочного заходу «Математичний квест»

(Король Л.М.).

14.Методична розробка «Статистичні дані. Способи подання даних»

(Король Л.М.).

15.Електронний посібник з геометрії з теми: «Координати і вектори у просторі» (Король Л.М.).

16.Методична розробка уроку пам’яті з історії України на тему: «Бабин Яр – без права на забуття!» (Домославська Н.В.).

17.Методична розробка уроку німецької мови на тему: «Презентація проєкту «ErnährungstraditioneninDeutschlandundinderUkraine»» (Пешко Т.В).

18.Методична розробка уроку української мови на тему: «Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему «У чому щастя людини?»»(Пешко Т.В.).

19.Методична розробка уроку з української літератури на тему: «Проблема життєвого вибору. Жіночі образи, утвердження народних поглядів на чесне,духовно здорове життя людини в романі Панаса Мирного та Івана Білика «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»». (Пешко Т.В.).

20.Методична розробка уроку української літератури на тему: «Поезія Олександра Олеся: мотиви, образи»(Пешко Т.В.).                                                                                                                                                                                        21.Методична розробка уроку української мови на тему: «Контрольна роботаОрфоепічна норма». (Пешко Т.В.).                            

22.Методична розробка уроку української літератури на тему: «Контрольна робота. Творчість М.Коцюбинського, О. Кобилянської».(Пешко Т.В.).                                                                                                                                                                             23.Методична розробка уроку української мови на тему: «Контрольна робота.«Пунктуаційна норма» (ПешкоТ.В.).                                        24.Методична розробка уроку української мови на тему: «Письмовий переказ тексту публіцистичного стилю із творчим завданням»

(Пешко Т.В.).                                                                                                                                                                                25.Методична розробка уроку української мови на тему: «Наголос. Нормативний наголос. Основні правила наголошування слів. Варіантне наголошування слів в українській мові. Складні випадки наголошування слів».(Пешко Т.В.).                                                                                                                                                                                                26.Методична розробка уроку української мови на тему: «Контрольна робота. Морфологічна норма (рівень стандарту). Тест». (Пешко Т.В.).                                                                                                                                                                                                    27.Методична розробка уроку української літератури на тему: «Розвиток драматургії: соціально-побутові та історичні драми й комедії М.Старицького, М.Кропивницького, Панаса Мирного та ін. Від аматорських гуртків до професійного «театру корифеїв», що став «школою життя» (І.Франко). Перші театральні трупи М.Кропивницького та М.Старицького. Родина Тобілевичів та український театр. Популярність «театру корифеїв» в Україні та за її межами. Перша народна артистка України Марія Заньковецька». (Пешко Т. В.).

28.Методична розробка уроку української літератури на тему: «Фрески про любов, або велика драма війни у новелі Олеся Гончара «Модри Камень» (Мішина Т.В.).

29.Методична розробка уроку української мови на тему «Числівник. Позначення дат і часу» (Мішина Т.В.).

30.Методична розробка уроку зарубіжної літератури на тему:

«Г. Белль. Життєвий і творчий шлях письменника. Засудження антигуманної сутності Другої світової війни, її руйнівних наслідків для людства в оповіданні «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…» Високий антивоєнний і гуманістичний пафос твору. (Куделич Н.І.).                                                                                                                                            31.Методична розробка уроку зарубіжної літератури на тему: Поль Верлен. Естетичні погляди поета у вірші «Поетичне мистецтво». Зображення пейзажів природи і душі в «Осінній пісні». Сугестивність, музичність, живописність лірики (Куделич Н.І.).                                                                                                                                                                                                                 32.Методична розробка уроку зарубіжної літератури на тему: «Ернст Теодор Амадей Гофман «Крихітка Цахес на прізвище Цинобер». Особливості сюжету й композиції повісті. Гротескні образи. Викривальний зміст твору. Символіка» (Куделич Н.І.).                                                                                                                

33.Методична розробка уроку зарубіжної літератури на тему: «Контрольна робота: Школа «чистого мистецтва» в російській поезії. Лірика Ф.І.Тютчева, А.А.Фета.»(Куделич Н.І.).                      

34.Методична розробка уроку зарубіжної літератури на тему: «Контрольна робота. Повість Е.М. Гемінгвея «Старий і  море», оповідання Г.Г. Маркеса «Стариган із крилами»(Куделич Н.І.).

35.Методична розробка на тему: «Технологія розвитку критичного мислення здобувачів освіти на уроках біології» (Овчиннікова Н.М.).

36.Методична розробка уроку з математики на тему: «Многогранники. Узагальнення та систематизація знань» (Король Л.М.).

37.Методична розробка уроку з географії на тему: «Грунт – «дзеркало» ландшафту. Типи грунтів. Закономірності їх поширення. Вплив грунтів на спеціалізацію господарства» (Семенчук Л.А.).

38.Електроннна книга з геометрії на тему: «Координати і вектори у просторі» https://read.bookcreator.com/TyaebC9WvjVA3CKMJ72c3VathJ23/uVLd3GZHQOKxzDJHTE5ILg   (Король Л.М.).

39.Методична розробка уроку з інформатики на тему: «Поняття про штучний інтелект., інтернет речей, Smart-технології та технології колективного інтелекту» (Чайка Ю.А.).

40.Методична розробка на тему: «Методи активації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти на уроках інформатики» (Чайка Ю.А.).

41.Методична розробка уроку на тему: ««Зелена хімія»: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією» (Овчиннікова Н.М.). 42.Методична розробка уроку з алгебри на тему: «Логарифми ти їх властивості» (Хомяк Ю.С.).

43.Методична розробка «Використання інноваційних технологій навчання на уроках математики» (Хомяк Ю.С.).

44.Методична розробка уроку з географії на тему: «Гідросфера. Світовий океан» (Семенчук Л.А.).

45.Методична розробка на тему: «Використання інноваційних технологій на уроках математики для реалізації компетентностей викладача та здобувача освіти» (Король Л.М.).

46.Методична розробка виховної години на тему «Серце віддаю вчителю»(до Дня вчителя) (Меліхов Л.А.).

47.Методична розробка виховної години на тему «Рідну мову навіки в дар нам дали батьки»( Барановська О. М.).

48.Методична розробка виховного заходу «Правознавчий квест «Права знаєш – себе захищаєш» ( до Міжнародного дня прав людини) (Хомяк Ю.С.).

49.Методична розробка виховного заходу «Що таке толерантність?» (Овдєйчук І.І.).

50.Методична розробка виховного заходу «Моя професія – мій напрямок в житті» (Чайка Ю.А.)

51.Методична розробка виховного заходу «Твій біль, Україно, Чорнобиль» (Овчиннікова Н.М.).

52.Методична розробка виховного заходу «Жінка. Мати. Берегиня» (до свята 8 Березня) (Домославська Н.В.).

53.Методична розробка виховного заходу «Казка зимового лісу» (Куделич Н.І.).

54.Методична розробка уроку на тему: «Складання сівозмін для господарства» (Вечурко С.І.).

55.Методична розробка уроку на тему: «Розрахунок потреб рослин у живленні, враховуючи хімічний склад ґрунту»(Вечурко С.І.).

56.Методична розробка уроку на тему: «Сучасні пристрої та обладнання для збирання і вивантаження не зернової частини врожаю, збирання не колосових культур» (Вечурко С.І.).

57.Методична розробка уроку на тему: «Обробіток ґрунту комбінованими агрегатами під час застосування інтенсивної технології» (Вечурко С.І.). 58.Методична розробка уроку на тему: «Правила дорожнього руху» на тему: «Загальні положення. Основні поняття. Закон України «Про дорожній рух»»

(Пешко Ю.В.).

59.Методична розробка на тему: «Сучасний урок професійно-теоретичної підготовки» (Пешко Ю.В.).

60.Методична розробка на тему: «Сучасні форми організації навчальної діяльності при проведенні занять із професійно-теоретичної підготовки» (Степанчук А.М.).

61.Методична розробка на тему: «Інноваційні педагогічні технології: сутність і класифікація» (Степанчук М.С.).

62.Методична розробка на тему: «Сучасні методи професійно-теоретичної підготовки» (Меліхов Л.А.).

63.Методична розробка на тему: «Інноваційні педагогічні технології: сутність і класифікація» (Кураченко Ф.Ф.).

64.Методична розробка уроку української мови   на тему:

,,Лексична помилка. Найпоширеніші випадки порушення лексичної норми'' (Новинкіна Н.П.).

65.Методична розробка урокуз громадянської освіти на тему:«Маніпулятивний вплив медіа» (Домославська Н.В.).

66.Методична розробка уроку з всесвітньої історії на тему: «Паризька мирна конференція» (Домославська Н.В.).

Педагогічні працівники ліцею друкували свої статті та методичні напрацювання в засобах масової інформації на міському та всеукраїнському рівні, а також у інформаційно-методичному бюлетені „Вісник ПТО” НМК ПТО у Житомирській області.

         На ліцейному та обласному рівні (Кураченко Ф.Ф., Король Л.М., Домославська Н.В. ) вивчено та узагальнено досвіди таких педпрацівників:

1.Досвід Кураченка Федора Федоровича на тему:«Забезпечення успіху професійного навчання шляхом правильного вибору та застосування методів виробничого навчання».

2.Досвід Шатила Костянтина Анатолійовича на тему:«Методика проведення інструктажів у різні періоди виробничого навчання».

3.Досвід Невмержицького Миколи Михайловича на тему: «Методи виробничого навчання».

4.Досвід Король Людмили Миколаївни на тему:«Місце і роль новітніх технологій навчання у формуванні ключових компетентностей здобувачів освіти».

5.Досвід Хомяк Юлії Станіславівни на тему:«Застосування різних форм діяльності здобувачів освіти на уроках математики як один із засобів підвищення якості знань».

6.Досвід Вечурко Світлани Іванівни на тему: «Впровадження новітніх технологійпід час проведення уроків з предметів професійно-теоретичної підготовки».

7.Досвід Шатило Юлії Федорівни на тему: «Формування здоров’язберігаючої компетентності здобувачів освіти».

8.Досвід Домославської Наталії Василівни на тему: «Особистісно-орієнтоване навчання на уроках історії».

Підвищили свою кваліфікацію в цьому 2021-2022 н.р. 14 педпрацівників:  

Викладач біології Овчиннікова Н.М. в Науково-методичному центрі професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, викладач української мови та літератури Пешко Т.В. в КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, викладач математики Король Л.М. в КЗ «Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Житомирської обласної ради, викладач математики Гурінчук С.В. – Українська інженерно-педагогічна академія, викладач математики – Хомяк Ю.С.– Українська інженерно-педагогічна академія, викладач української мови та літератури Мішина Т.В.– Українська інженерно-педагогічна академія. Викладачі предметів професійно-теоретичної підготовкит Вечурко С.І., Пешко Ю.В.,

Меліхов Л.А., Степанчук М.С. Степанчук А.М. та майстри виробничого навчання Шатило К.А. та Невмержицький М.М.- в Білоцерківському інституті неперервної професійної освіти.

Також впродовж року педагогічні працівники ліцею проходили стажування: викладачі Степанчук А.М. - в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Норинцівське», Пешко Ю.В., Вечурко С.І. - в ТОВ «Виробниче підприємство «Полісся»», майстри в/н Кураченко Ф.Ф. - в ТОВ «Виробниче підприємство «Полісся»», Шатило К.А. та Невмержицький М.М.- в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Норинцівське».

         Впроваджено в освітній процес 24 інноваційні педагогічні технології:

- Технологія формування творчої особистості, проєктна технологія (фізика, хімія, українська література основи галузевої економіки і підприємництва, основи економіки, економіки підприємства – Овдєйчук І.І., Овчиннікова Н.М., Пешко Т.В., Степанчук А.М.,

Шевчук Л.В.

-Технологія навчання як дослідження (хімія, біологія, фізика, українська мова, зарубіжна література, основи галузевої економіки і підприємництва, основи економіки) – Овчиннікова Н.М., Овдєйчук І.І., Пешко Т.В.,

Степанчук А.М., Куделич Н.І., Мішина Т.В.

-Впровадження технології коучингу, акмеологічних технологій (хімія, біологія, фізика, українська мова, зарубіжна література, історія) – Овчиннікова Н.М., Овдєйчук І.І., Куделич Н.І., Мішина Т.В., Домославська Н.В.

-Технологія групової навчальної діяльності (інформатика, фізкультура, основи галузевої економіки і підприємництва, основи економіки, математика) – Чайка Ю.А., Першин М.О., Степанчук А.М., Гурінчук С.В.

- Презентаційна технологія, вікі-технології (інформатика, охорона праці) –

Чайка Ю.А.

-Технологія інтерактивного навчання (математика, німецька мова, хімія) – Гурінчук С.В., Пешко Т.В., Овчиннікова Н.М.,

-Інформаційні технології навчання (англійська мова, основи галузевої економіки і підприємництва, технічне креслення) – Білоусенко В.І., Степанчук А.М., Вечурко С.І.

-Особистісно орієнтована технологія навчання (українська мова, зарубіжна література) – Новинкіна Н.П., Пешко Т.В., Куделич Н.І.

-Технологія розвивального навчання (історія) – Домославська Н.В.

-Модульно-рейтингове навчання – викладачі предметів професійно-теоретичної підготовки.

-Використання вебквестів, хмарних технологій, кейс-технології на уроках предметів професійно-теоретичної підготовки, інформатики – Чайка Ю.А.

-Вивчення інноваційних технологій посіву на уроках предмета «Агротехнології» – Вечурко С.І.

-Вивчення зернових сівалок мінімального та нулевого циклу на уроках предмета «Сільськогосподарські машини» – Вечурко С.І.

-Робота з електронною поштою через вебінтерфейс, використання OneDrive, блогів на уроках інформатики та предмета «Інформаційні технології» – Чайка Ю.А.,

-Елементи STEAM освіти Овчиннікова Н.М.

-         38 інноваційних виробничих технологій:

- Використання на уроках виробничого навчання та предметів професійно-теоретичної підготовки у групах електромонтерів світлодіодних ламп: Т-80-23W-6400 К-Е27, А60-005S-T27-10 W 4000R, LEBRON-6W4100 K/480Lm, LED-048-NE-10W, світильників зі світлодіодними лампами: LX3012-06-18N, SDLS-18NLED 220-240 V 18W, SMD-LEDIP20-24W, LBCG45 E27GW, LED-SVU-15-04-121 (70W), реле напруги 20A, автоматичного вимикача диференційного струму AВДТ-32, пристрою захисного відключення ПЗВ-АС220/380 В-50Гц – Старовойт В.Я., Рафальський М.П., Рудницький В.І., Богдан М.В., Кобилинська М.Г., МеліховЛ.А.

-Використання на уроках виробничого навчання у групах трактористів інноваційних технологій посіву – Шатило К.А., Дуб Б.О.

-Використання на уроках виробничого навчання у групах електрогазозварників сучасних зварювальних інверторних апаратів та зварювальних напівавтоматів (напівавтомат «Плазма Mig/ММА-340», зварювальний інвертор «Дніпро М-250») – Криволапчук Ю.В.

- Використання на уроках інформаційних технологій, інформатики мультимедійних засобів навчання: MicrosoftPowerPoint для створення слайдових презентацій та WindowsMovieMaker для створення відеокліпу (потокової презентації); Open-Test

Степанчук А.М., Чайка Ю.А.

-Використання свердла ступеневого Дніпро-М Р6М5, трьохгранного хвостовика 4-30 мм, пістолета заклепочного Дніпро-М RV-3 ULTRA 2,4-4,8 – на уроках виробничого навчання в групах здобувачів освіти, які здобувають професію слюсаря-ремонтника – Дуб Б.О.

-Застосування сучасних технічних рідин для систем пуску, охолодження, мащення двигунів внутрішнього згорання:

-пускової рідини для швидкого та ефективного пуску бензинових та дизельних двигунів SUPERSTART;

-комплексного очисника паливної системи CLEANER;

-герметика систем охолодження STOP LEAK;

-промивки оливосистем двигуна ABSOLUTMOTORCLEANER;

-присадки для систем мащення двигуна MOTOR Reanimator науроках предметів професійно-теоретичної підготовки в групах здобувачів освіти з професії «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва (категорії «А1», «А2», «В1»). Водій автотранспортних засобів (категорія «С»)»– Пешко Ю.В.

-Застосування сучасних мінеральних добрив компанії «Українські мінеральні добрива»: азотно-сірчаних та комплексних добрив, на основі сульфату амонію, нітроамофоску компанії «Тетра-Агро», хімічних сполук проти бур’янів: «Слаш», «Тітус», «Євро-Лайтнінг», «Квелекс», сполуки для підсушування рослин перед початком жнивдесикант «ЖАР БТ», системного протруйника насіння і бульб сільськогосподарських культур від шкідників сходів та ґрунтових шкідників «Табу», сучасних стимуляторів росту рослин: біологічного добрива «Ізабіон», біостимулятора «Megafol»,стимулятора росту «Гулівер» Стимул – на уроках предметів професійно-теоретичної підготовки «Основи агрономії», «Технологія виконання сільськогосподарських та інших механізованих робіт», «Організація та технологія механізованих робіт»Вечурко С.І.

Впродовж навчального року заклад освіти взяв активну участь у обласних проєктах:

- Презентуємо професійну освіту разом;

- Інформаційно-методичний простір професійної освіти Житомирщини;

- Цифровізація професійної освіти Житомирщини;

- Інноваційна діяльність викладача суспільних дисциплін – складова професійної підготовки кваліфікованого фахівця;

- Моя професія – на благо України».

Відвідано 2 виставки перспективного виробничого досвіду:

elcomUkraine– 16.09.2021р. (1 педпрацівник, м. Київ);

Agrocomplex– 28.10.2021р. (1 педпрацівник, м.Київ).

Були проведені ряд онлайн-виховних заходів на ліцейному рівні, організовано ряд виставок на рівні ліцею бібліотекарем Степанчук А.М.

Впродовж навчального року майже всі педагогічні працівники ліцею брали активну участь у онлайн-вебінарах. Найактивнішими у вебінарах були Степанчук А.М., Король Л.М., Овчиннікова Н.М., Чайка Ю.А., Гурінчук С.В., Мішина Т.В., Пешко Ю.В., Кураченко Ф.Ф.

         Розроблено та впроваджуються 6 інноваційних проєктів:

1.Проєкт на тему: «Українські стежини зарубіжної літератури»

(Куделич Н.І.).

2.Проєкт на тему: «Ультразвук та інфразвук в житті людей та тварин» (Овдєйчук І.І.).

3.Проєкт на тему: «Я відчуваю біль війни,,,» (Пешко Т.В.).

4.Проєкт на тему: «Особиста програма зміцнення здоров’я» (Овчиннікова Н.М.)

5.Проєкт на тему: «Історія розвитку та фізичні основи зварювання» (Овдєйчук І.І.)

6.Проєкт на тему: «Математика в моєму житті» (Хомяк Ю.С.)

         У закладі освіти здійснюється дослідно-експериментальна робота на тему: «Системний підхід до модернізації освітнього процесу в ЗП(ПТ)О засобами інноваційних технологій». В роботі задіяні дві дослідницькі експериментальні групи, які об’єднують 6 педагогів нашого закладу освіти (Пешко Т.В., Куделич Н.І., Мішина Т.В., Овдєйчук І.І., Овчиннікова Н.М., Хомяк Ю.С.). В ході досліджень підготовлені презентації проєктів 1-шої експериментальної групи (Овдєйчук І.І., Овчиннікова Н.М., Хомяк Ю.С.), які працюють над темою: «Застосування проєктної діяльності як однієї з інноваційних технологій при викладанні природничо-математичних дисциплін» на такі теми: «Ультразвук та інфразвук в житті людей та тварин» (Овдєйчук І.І.), «Особиста програма зміцнення здоров’я» (Овчиннікова Н.М.), «Історія розвитку та фізичні основи зварювання» (Овдєйчук І.І.), «Математика в моєму житті» (Хомяк Ю.С.), презентація дослідницької роботи, яка постійно доповнюється, 2-ої експериментальної групи (Куделич Н.І., Пешко Т.В.) на тему: «Українські стежини зарубіжної літератури» (Куделич Н.І.) та презентація дослідницької роботи «Я відчуваю біль війни»(Пешко Т.В.).

Узагальнені досвіди педагогічних працівників-2022